Posted by : Jordi Castaño dissabte, 16 de febrer del 2013




Restaurant Magda Subirana
Carrer de Sant Sadurní, 4
08500 - Vic

Tel. 938 890 212





Aprofitant la escapada per terres gironines, vaig veure que es celebraven el mateix cap de setmana, les Jornades Gastronòmiques de l'Escudella i Carn d'Olla a la ciutat de Vic. I cap allà que ens vàrem encaminar...

Feia molt de temps que no anava per aquesta ciutat i no recordava gaires coses, però em va sorprendre molt l'alta qualitat de bastants de les seves  botigues (sobre tot de la zona del centre). Destacaria especialment les  tendes de delicatessen en general, i les xarcuteries en particular. Com estaven a petar de gent (es va ajuntar que era dissabte, dia de mercat i mostra gastronòmica) i volíem comprar una mica d'embotit de la comarca, vàrem pensar que potser després de dinar estarien una mica més buides. Com així va ser, ja que al migdia estaven obertes i no hi havia ningú. Extraordinària la qualitat de tot l'embotit que vàrem comprar.

Com oferien una opció de menú tancat d'escudella i carn d'olla a uns quants establiments de la ciutat i no coneixíem cap d'ells,  vàrem decidir l'opció de voltar i entrar al que millor pinta ens fes. 

Quan entràvem al restaurant pel que finalment ens vam decidir i veien que estava ben ple, bé per la quantitat de gent que havia coincidit a Vic aquest dia, o bé perquè es menjava de conya, ja s'intuïa que seria un encert. De fet, no eren encara les dues i ja hi havia gent que estava acabant de dinar.

Com ja teníem clar el que volíem, no vam trigar gaire en decidir el menú. El vi, ja posats, també era el que s'oferia al mateix menú. Un Petit Caus Negre de Can Ràfols dels Caus, un del cellers del massis del Garraf, que és una zona que dona molt bons vins, però en aquesta ocasió, no sé si era el meu paladar o el dia, però no el vaig trobar gaire encertat.

Pel que fa al menú, va constar d'una escudella amb galets farcits de pilota i de segon, la carn d'olla. Molt bo el brou, sencera (o sigui, bé) la pasta dels galets i excés d'all a la carn de pilota amb la que estaven farcits. Pel que fa a la carn d'olla, cap retret. Més aviat, tot serien elogis per cada un dels components del festival. Des de la pastanaga, les patates i els cigrons, fins a la botifarra negre, passant per la cansalada i el peu de porc. A destacar la costella i la pilota, que no tenia res a veure amb la del farcit dels galets.  



Escudella amb galets farcits de la seva pilota

Carn d'olla (si la fotografia està borrosa, és per l'emoció del moment...)

Les postres ven ser un flam de mascarpone amb gelat de galeta María. Molt i molt bo, però estava ja molt tip (ja que, a part del meu plat de carn d'olla, vaig haver d'ajudar a la meva dona amb algun ingredient que a ella no li fa el pes, però a que a mi m'encanta...). 




En general, puc valorar l'experiència com molt positiva. La qualitat del menjar estava força bé (que de fet és del que es tracta), tot i que al meu parer, a un preu una mica elevat (i més, després d'haver sopat la nit anterior a La Rectoria d'Espinavessa, però això és un altre pel·lícula...). L'única nota negativa va ser que després de demanar tres cops el compte, vaig haver d'anar a la barra a pagar (i això amb gent a fora del local esperant a que es buides alguna taula...). A banda d'aquest detall, el recomano a qui vagi a passar el dia a Vic i busqui un lloc cèntric i agradable.



   

{ 2 comentarios... read them below or Comment }

  1. No saps el que m'emprenya tenir que insistir per pagar... Em sento com si em tinguessin segrestat... :)

    I les botigues de delikatessen de Vic, són una passada. Abans hi anava sovint per feina, però ara ja no.

    Salut!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ups! Acabo de veure que havies deixat la teva.

      Tot i que fa sis anys del teu comentari, em semblava molt lleig no haver contestat abans...

      Si que són bones les botigues, si... :-)

      Abraçada!!

      Elimina

Amb la tecnologia de Blogger.

Guia 3(o+)aTaula

Guia 3(o+)aTaula
Feu clic per descarregar-la en PDF

Dites a tenir en compte

"No hi ha amor més sincer que l'amor al menjar" - George Bernard Shaw

"L'amor és tan important com el menjar. Però no alimenta" - Gabriel García Márquez

"No ens reunim al voltant de la taula per menjar, sinó per menjar junts" - Plutarco

"Qui rep als seus amics i no presta cap atenció personal al menjar que ha estat preparat, no mereix tenir amics" - Anthelme Brillat-Savarín

"La vida és allò que passa entre els àpats" - Carlos Rolando

Entrades Populars

Arxiu del Blog

La meva llista de blogs

Total de visualitzacions de pàgina:

Traduir

Seguidors

- Copyright © La cuina de Mindundi -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -