Posted by : Jordi Castaño divendres, 10 de maig del 2013

Faves amb beina


Del blog http://cuinagenerosa.blogspot.com.es/ vaig treure aquesta senzilla recepta en la que la protagonista absoluta és la fava. No havia sentit mai que les baines es mengessin, però últimament m'ho van comentar un parell de persones i ho vaig llegir en d'altres blogs, i va ser arran de llegir-ho en aquest blog el que em va animar a prepara-la. Això i el tenir la sort de poder comptar amb un hort familiar a casa dels meus pares (dubto que m'hages atrevit amb fer-ho amb d'altres, ja que no sé distingir gaire si són o no fresques).

El cap de setmana passat vaig fer una bona collita de faves al hort dels pares (més aviat, una arrasada...) i vaig preparar la majoria de la forma habitual (cassola de quasi tres quilos de faves ja pelades), deixant les que em varen semblar més tendres i fines per aquesta preparació.


Les faves al hort

Un cop rentades vaig tallar les puntes traient tot el possible el nervi, vaig fer trossos i les vaig cuinar durant uns trenta minuts amb unes alls tendres, unes cebes tendres, una mica de botifarra negra i un bon raig de vi blanc, en una cassola de ferro amb tapa.

Tot i que de gust són molt bones i en general varen agradar (la beina no distorsiona ni amaga sinó que més aviat enalteix el sabor de la fava) em quedo amb la preparació tradicional catalana, o millor encara, amb les faves escaldades i repelades servides pràcticament crues amb l'únic amaniment d'un bon raig del millor oli d'oliva verge que es tingui.

Però havia de fer-les per poder opinar amb coneixement de causa...



Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Amb la tecnologia de Blogger.

Guia 3(o+)aTaula

Guia 3(o+)aTaula
Feu clic per descarregar-la en PDF

Dites a tenir en compte

"No hi ha amor més sincer que l'amor al menjar" - George Bernard Shaw

"L'amor és tan important com el menjar. Però no alimenta" - Gabriel García Márquez

"No ens reunim al voltant de la taula per menjar, sinó per menjar junts" - Plutarco

"Qui rep als seus amics i no presta cap atenció personal al menjar que ha estat preparat, no mereix tenir amics" - Anthelme Brillat-Savarín

"La vida és allò que passa entre els àpats" - Carlos Rolando

Entrades Populars

Arxiu del Blog

La meva llista de blogs

Total de visualitzacions de pàgina:

Traduir

Seguidors

- Copyright © La cuina de Mindundi -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -