Posted by : Jordi Castaño dimarts, 4 de febrer del 2014

ALLENDE TRIANA
Domingo J. Navarro nº 16 – Esquina C/ Viera y Clavijo nº 28
Las Palmas de Gran Canaria
Tel.: 928 380 948

Dinar del 17-01-14


Per finalitzar el breu recull gastronòmic de la meva estada a les illes Canàrias, vaig tenir la sort de trobar un bon lloc a la ciutat de Las Palmas que crec és especialment recomanable tan pel seu preu, com per la qualitat del menjar i l'eficiència i simpatia del seu servei.

A l'igual que l'anterior, està situat al barri de Triana i és un restaurant amb una decoració moderna però sense estridències, amb una cuina molt ben elaborada de plats tradicionals però amb el toc just de modernitat, que fa més agradable l'arribada dels plats a taula.

Vaig arribar a aquest restaurant guiat per la app Foursquare (a la qual cada dia li trec més profit) i em vaig decidir al veure que tenia bastants comentaris (ells en diuen tips) i ser molts d'ells positius. Crec que les valoracions que surten en aquestes guies s'han d'agafar amb pinces i que comencen a ser més o menys fiables a partir d'un determinat numero de comentaris (no seré jo qui marqui aquest llindar, però jo a partir de vint ja començo a refiar-me).

Pels comentaris d'aquesta mateixa aplicació, vàrem demanar només uns entrants ja que estàvem una mica farts de tant menjar, que eren unes albergínies tallades a tires i molt ben arrebossades i fregides (sense que es notés gens d'excés d'oli) i que anaven justament regades amb mel (no sé si de palma o de canya). Molt bones i vicioses i una forma estupenda d'esperar picant i petant la xerrada, l'arribada dels plats principals.


Albergínies fregides amb mel

I com a plat únic, vàrem fer uns callos amb cigrons, dels que fan que t'acabis un panet sencer només amb aquest plat. Molt bons, amb el seu punt picant i fins i tot, potser mereixedors de figurar al meu rànquing "callil" particular. 


Callos

I unes galtes de porc ibèric cuinades amb vi de Màlaga i acompanyades d'unes patates fregides casolanes molt bones i ben fregides.


Galta d'ibèric cuinat amb vi de Màlaga

I per beure un Volcán, vi negre jove de la D.O. Gran Canaria que està elaborat amb un raïm autòcton d'aquest arxipèlag anomenat listán negro. Molt suau i agradable, amb una lleu dolçor final. Em va agradar i sorprendre positivament. Un vi que crec que pot acompanyar qualsevol àpat.



En resum, un molt bon lloc a on podrem menjar molt bé per uns 20 € o poc més per cap. Sense postres, aquest menjar per dues persones va sortir per 44 € amb el vi i els cafès inclosos. 

Tot i que no conec gairebé cap altre lloc d'aquesta ciutat (només vaig estar un parell de dies), com és amb diferència el millor dels que vaig estar, aquest el deixaré marcat com Restaurant ® pels motius abans comentats (cuina, preu, ambient i servei).

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Amb la tecnologia de Blogger.

Guia 3(o+)aTaula

Guia 3(o+)aTaula
Feu clic per descarregar-la en PDF

Dites a tenir en compte

"No hi ha amor més sincer que l'amor al menjar" - George Bernard Shaw

"L'amor és tan important com el menjar. Però no alimenta" - Gabriel García Márquez

"No ens reunim al voltant de la taula per menjar, sinó per menjar junts" - Plutarco

"Qui rep als seus amics i no presta cap atenció personal al menjar que ha estat preparat, no mereix tenir amics" - Anthelme Brillat-Savarín

"La vida és allò que passa entre els àpats" - Carlos Rolando

Entrades Populars

Arxiu del Blog

La meva llista de blogs

Total de visualitzacions de pàgina:

Traduir

Seguidors

- Copyright © La cuina de Mindundi -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -