Posted by : Jordi Castaño diumenge, 27 d’abril del 2014

M.i.n.E
Béjar, 66
08014 - Barcelona

Tel. 930 016 983
restaurantmine@gmail.com
www.restaurantmine.wix.com



De casualitat ja fa un parell de setmanes, vaig haver-me de quedar a dinar a prop de la feina i per no repetir els llocs de sempre i tot fent una passejada pels voltants, vaig trobar aquest restaurant just al carrer següent al meu. Em va fer bona fila i com el preu del menú semblava prou correcte, doncs vaig decidir de provar-lo. Després em vaig assabentar tot parlant amb el cambrer, que el lloc ja portava dos (o quasi dos) anys en funcionament. La veritat és que passant cada dia pel davant no m'havia adonat...

És un local no gaire gran amb una decoració rústica i una il·luminació justeta (pel meu gust), en el que et donen a menjar per 14€ un menú consistent en un aperitiu, un primer, un segon, unes postres o cafè i una beguda (vi, aigua, cervesa o refresc). 

Per començar, et serveixen un aperitiu que van canviant. Aquell dia va tocar una copa amb mousse d'escalivada i olives negres. A part, el pa (més que correcte i preparat per ells mateixos) te'l serveixen amb un acompanyament de tomàquet amb oli. 


Mousse d'escalivada i olives negres


Pa amb oli i tomàquet


El primer plat que vaig escollir, va ser una coca de mil fulls amb botifarra negre, codony i un toc d'allioli suau. Pel que vaig veure, hi ha quatre o cinc primers i més o menys el mateix nombre de segons per escollir i algun d'ells porta un petit suplement de tres o quatre euros. 


Coca de mil fulls amb botifarra negre, codony i un toc d'allioli suau


I de segon, un molt bon plat consistent en una pilota de vedella que anava farcida de foie i acompanyada de pebrot escalivat i reducció de vi negre.


Pilota de vedella farcida de foie, pebrot escalivat i reducció de vi negre


Boníssim el Tiramisú.


Tiramisú


El meu estómac em va indicar que aquell era un lloc al qual tornar tranquil·lament sense por a passar tota la tarda amb ardor, la qual cosa indica la qualitat de la seva cuina i del producte que serveixen. 

Només dos suggeriments per corregir i millorar: que els tovallons no siguin de paper (punt aquest que a la posterior visita, ja vaig veure que havien resolt) i que els plats de pissarra no serveixen per servir tot tipus de preparació. Jo els limitaria a plats a on no hagués d'intervenir el ganivet, a no ser que tingui com a funció la d'untar algun ingredient i, sobretot, sobretot, plats que en els quals no hi hagi cap salsa o suc (com em va passar amb el segon, en el que vaig haver de demanar més tovallons de paper per posar a sota i què anés absorbint el suc que desprenia l'escalivada).  

En conclusió, el millor menú del barri (i amb diferència). Tornaré un dia a tastar plats de la carta, que no em va sembla excessivament cara (a la web estan els preus publicats). L'estrany d'aquest restaurant és que els dos cops que he anat (ha sigut a migdia i entre setmana) estava pràcticament buit (el primer cop només una taula més i el segon dia vàrem estar sols). Tot i que ja m'agrada la tranquil·litat que es respira, el que no m'agradaria és que desaparegués ara que l'he trobat. Imagino que serà un lloc més de sopars... i potser a la carta.


I ja per acabar, un parell de fotografies més del menú de la segona visita.


Un caneló cruixent de patata amb crema de formatge 




Un bon tall de bacallà confitat a baixa temperatura sobre una base de patata i botifarra amb cruixent de ceba
Aquest plat, amb suplement (crec recordar que de 4 €)




{ 6 comentarios... read them below or Comment }

  1. A veure si un vespre que quedi amb el meu fill, hi anem i així veig com va la carta.... Pel que fa al menú, sembla tot molt bé.

    I jo soc dels que valoro molt la digestió post dinar... Que m'emprenya molt aquells llocs en que el dinar repeteix i repeteix.

    Una abraçada!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. No recordo si els preus que tenen a la carta física són els mateixos que els que figuren a la web, però si és així, pot anar força bé i econòmic el sopar. De tema vins, sincerament no record-ho per on anaven, però els dos dies que he anat de menú han sigut de la terra.

      Espero que si vas al vespre el trobis una mica més ple que quan he anat jo. I si vas, imagino que ja ho llegiré.

      Abraçada!

      Elimina
  2. Caram quina troballa, cap a Sants en sortir de la feina qualsevol dia d'aquests. Em sembla que amb ressenyes i fotografies com aquestes deixaràs de dinar-hi en un menjador tan buit!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Albert

      Imagino que el fet de que fos buit el dos cops que hi he anat, he de ser forçosament casual, ja que la qualitat del seu menjar (amb aquests preus) no la trobes gaire pel barri.

      Gràcies per passar i deixar el teu comentari.

      Salutacions!

      Elimina
  3. Tot te una pinta molt bona i pel que dius, el preu esta molt ajustat com a mínim al menú. Es una bona forma de coneixe'l

    ResponElimina
    Respostes
    1. I els preus de la carta també semblen prou raonables... Tot i que això he d'anar per confirmar-ho (hauré de fer un sacrifici....)

      Una altra dada a què no he fet referència a l'entrada i crec que és digne de destacar, és el fet que no et serveixin al moment els plats del menú, la qual cosa indica que els preparen al moment (o gairebé ...).

      Salutacions!

      Elimina

Amb la tecnologia de Blogger.

Guia 3(o+)aTaula

Guia 3(o+)aTaula
Feu clic per descarregar-la en PDF

Dites a tenir en compte

"No hi ha amor més sincer que l'amor al menjar" - George Bernard Shaw

"L'amor és tan important com el menjar. Però no alimenta" - Gabriel García Márquez

"No ens reunim al voltant de la taula per menjar, sinó per menjar junts" - Plutarco

"Qui rep als seus amics i no presta cap atenció personal al menjar que ha estat preparat, no mereix tenir amics" - Anthelme Brillat-Savarín

"La vida és allò que passa entre els àpats" - Carlos Rolando

Entrades Populars

Arxiu del Blog

La meva llista de blogs

Total de visualitzacions de pàgina:

Traduir

Seguidors

- Copyright © La cuina de Mindundi -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -