Posted by : Jordi Castaño diumenge, 29 de juny del 2014

Restaurant Ca l'Esteve
Casetes Ca N'Oliveró.
Ctra. Martorell - Terrassa, km 4,700
08755 - CASTELLBISBAL
Tel.: 937 755 690

www.restaurantcalesteve.com
info@restaurantcalesteve.com


Havia sentit parlar molt d'aquest restaurant, habitualment per trobades de bloggers de cuina, que crec que organitzen mensualment, i també a través del col·lectiu gastronòmic Cuina Vallès, que podeu seguir per la seva web www.cuinavalles.cat

Aprofitant una trobada de propietaris de bicicletes, juntament amb en Ricard Sampere del blog Els Meus Restaurants, vàrem fer una escapada per dinar entre setmana i conèixer el lloc, ja que cap dels dos havíem estat i teníem curiositat.

El lloc és senzill de trobar (tot i que el meu GPS no contempla el quilòmetre 4...) i amb aparcament a la mateixa porta. Si aneu des de Terrassa, pot deixar-se també a l'altre banda de la carretera, tot i que després s'ha de creuar la carretera i no és una alternativa gaire recomanable (almenys després d'haver menjat i begut...).

Té un edifici annexe que fan servir de bar, al costat mateix de la gran masia que és on s'ubica el restaurant. Mentre accedim al menjador principal, ens anirem trobant amb unes quantes estances privades per fer celebracions o reunions del que sigui, que em van fer molt bona fila.

Un cop entaulats, torbarem un parament elegant i de qualitat amb còmodes cadires que fan sentir-te a gust d'entrada. Val a dir també que disposen d'hort propi, així com de vinyes al voltant de la masia que aprofiten per elaborar el vi que recomanen amb els seus àpats.

Detall del saló principal


Després de fer un cop d'ull a la carta de vins, que tenen exposada en un faristol, ens vàrem deixar recomanar i tastar el Syrah que preparen ells mateixos ("hemos venido a jugar" que deia aquell...). No soc un entès amb vins, però no em va fer gaire el pes (ja es mullarà algú altre... ;)).

Carta de vins


Tot i que tenen fama els seus arrossos, vàrem optar per compartir uns entrants i fer uns segons de carn.

D'entrada, unes croquetes de rostit (d'una mida considerable) a 2 € l'unitat. Molt saboroses de debò, però pel meu gust massa triturades (i ja sé què això és més una qüestió de gust en la textura...).

Croquetes de rostit


Unes excel·lents mongetes del ganxet (no així els talls de cansalada que l'acompanyaven). En el seu punt just de cocció i amb un raig d'un bon oli, que no sé si també elaboren a casa.

Mongetes del ganxet


I de segons de carn amb salsa (distingeixen a la carta aquestes carns de les de graella, ja què en principi és un lloc que demana més carns fetes d'aquesta manera), vàrem tastar una espatlleta de xai desossada, que juntament amb les mongetes del ganxet van ser els millors plats tastats. Acompanyat d'un puré de prunes que li aportava dolçor al plat i una salsa amb base d'avellanes. Un plat rodó.

Espatlla de xai desossada amb puré de prunes, fulles de ruca i avellanes


I un melós de vedella confitat, molt bo també, però que no arribava al nivell del xai (ja sé que també és qüestió de gustos...). Anaven servits amb uns (pocs) cigrons menuts del Vallès, què tot i que no conec aquesta varietat, no em van semblar gaire menuts. Molt bon plat també.

Melós de vedella confitat amb cigró menut del Vallès 

Tot servit amb un pa (fet per ells?) de tipus coca i sucat amb tomàquet del que vam donar bon compte.

Sense postres i amb els cafès, no va arribar a 40 € per cap.

Un dels temes a tenir en compte és la sonoritat del local. Aquell dia estàvem només nosaltres i una taula amb tres persones just a l'altre banda de la sala i escoltàvem perfectament tota la conversa. Val a dir també que el seu nivell de veu era més propi d'una taverna de mariners que d'un restaurant de la classe que se li suposa a aquest. Però això ens va fer reflexionar i preguntar-nos com seria de terrible un dinar de diumenge amb la sala abarrotada...

Puc dir que em va agradar força, però per fer una escapada entre setmana.

{ 16 comentarios... read them below or Comment }

  1. Hola... Tenia ganes de coneixer Ca L'Esteve. No havia anat mai tot i coneixer personalment al Xesco que entenc és el responsable de la cuina.

    El conjunt em va agradar i tal com comentes, les mongetes i el xai em van quedar enregistrats com per demanar-los de nou el dia que torni. En aquest aspecte, soc animal de costums i malament del restaurant, que a la seva visita, no em deixa un plat en la memòria...

    Jo el publicaré el proper diumenge, però veig que coincidim d'opinions. Com comentari del soroll que comentes, dir que la culpa estava al 50% repartida entre els que la feien (estaven com molt exciteds) i el que feia de maitre que a sobre d'animar-los, quan s'allunyava de la taula, mantenia la conversa a crits, de manera que la continuava quan estava a 8 metres d'ells i a 1 metre de la nostra taula.... Vaig sentir que els "cridaners" el cridaven com "Esteve" i ja vaig alucinar...

    En fi... que malgrat el tal "Esteve", vam menjar prou bé, amb bona RQP al meu criteri i vam tenir com ja és habitual, una bona xerrada....

    Abraçada!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que de fet, és el que realment importa. Un bon menjar a taula i una bona conversa... i la resta acaben sent complements...

      D'acord amb la RQP que no ho he comentat, i que em va semblar correcte.

      Abraçada!

      Elimina
  2. Tenim moltes referències d'aquest restaurant. De fet, el primer cop que el vam sentir va ser a la publicació del Què fem de la Vanguardia, juraria que feta pel Toni Massanes, encara que la signatura del article no la puc assegurar. Després últimament molt a les xarxes socials.
    La veritat és que tothom el deixa prou bé... Haurem d'anar!.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Deuen ser pocs els bloggers, gastroadictes i gent més o menys interessada en aquest món, que no el coneixen... Segurament és el lloc més promocionat de forma periòdica (i bé que fan).

      Salutacions!

      Elimina
  3. Aquí un altre blogger que el té de fa temps en cartera, i ara més en llegir aquesta entrada, sobretot el xai.
    Malauradament el soroll és un problema recurrent pràcticament arreu, no només a restaurants, què hi farem.
    Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. L'entorn està bé, el menjar és correcte i el local és còmode i agradable. Però si tens la sort de permetre't anar entre setmana, crec que gaudiràs més.

      Potser m'equivoco, però em va fer l'efecte que els caps de setmana ha de ser una mena de via d'escapament per la gent de ciutat amb canalla descontrolada...

      Salutacions!

      Elimina
    2. Jordi, se'm va oblidar demanar-te si ofereixen menú diari entre setmana. En saps res? De vegades passo travesso el Vallès a l'hora de dinar i podria ser una bona opció...

      Elimina
    3. Crec recordar que si, però vàrem decidir demanar els plats que més de gust ens venien...

      No sé si a la web tenen publicat el menú del dia. En qualsevol cas, crec que els hi pots preguntar per mail.

      Sento no poder ajudar-te... La meva memòria ja no és el que era...

      Salutacions.

      Elimina
  4. Què xula la carta de vins,oi?? M'agafa una mica lluny aquest lloc però el xai fa una pinta nyam nyam!!! :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Pepa

      Realment el xai era molt tendre (d'aquells que no cal ganivet per menjar-lo...). I la carta de vins original, però pel meu criteri, una mica desendreçada.

      Per cert. Et vaig afegir a la llista dels meus blogs, però no sé per quin estrany motiu em posa el teu gairebé al final de la llista (i hauria d'estar ordenat per data de publicació...). Si tens idea del motiu, fes-m'ho saber.

      Benvinguda i gràcies per visitar-me.

      Elimina
    2. Hola Jordi,
      Doncs no puc ajudar-te gaire en el bloc. De fet no funciona al clicar al meu perfil i no se com arreglar-ho.
      I al afegir el tu bloc al meu llistat vaig haver de fer-ho a mà, sense link, perquè també sortia el "404 not found"
      Misteris informàtics....:)

      Gràcies per afegir-me
      Salut!!!

      Elimina
    3. I jo que soc del sector...:-(

      A veure si algú ens pot donar un cop de ma... Em passa el mateix amb algun altre bloc i fins i tot hi ha algun que no m'apareix per més que l'afegeixi...

      Salutacions!

      Elimina
    4. hola novament!
      Ho he aconseguit! He tornat a afegir la url de l'inici del bloc al que segueixo, sense esborrar la que no funcionava i després a t'he afegit al llistat de blocs que visito del llistat de blocs que segueixo. Ara ja funciona i surts per publicacions.
      A veure si tú t'en surts!
      Salut!

      Elimina
    5. Doncs jo no hi ha manera... Ho he provat ja de totes les formes possibles i sempre em surt l'entrada que fa referència a "CERVECERÍA LAS BRAVAS". De fet és l'únic blog que m'he trobat amb aquest problema...

      Aniré mirant periòdicament per veure els que publiques.

      Salutacions!

      Elimina
  5. Molt agrait per la vostra visita i pels vostres comentaris. Les critiques serveixen per millorar tot i que possiblement no sempre son ben rebudes al primer cop, som així d'orgullosos els cuiners, ja veus. Si mai torneu ens agradaria molt poder-vos ensenyar l'hort i el celler. Salutacions

    ResponElimina
    Respostes
    1. No soc pas cap crític gastronòmic i no voldria que s'interpretessin les meves apreciacions com crítiques. El que intento fer, és transmetre les sensacions i experiències que vaig tenint en aquest món que tant m'agrada per poder compartir i debatre sanament.

      Per suposat que la propera visita m'encantaria veure el celler i, sobre tot, l'hort.

      Gràcies a tu per passar per aquí i enhorabona per la cuina que elabores!

      Elimina

Amb la tecnologia de Blogger.

Guia 3(o+)aTaula

Guia 3(o+)aTaula
Feu clic per descarregar-la en PDF

Dites a tenir en compte

"No hi ha amor més sincer que l'amor al menjar" - George Bernard Shaw

"L'amor és tan important com el menjar. Però no alimenta" - Gabriel García Márquez

"No ens reunim al voltant de la taula per menjar, sinó per menjar junts" - Plutarco

"Qui rep als seus amics i no presta cap atenció personal al menjar que ha estat preparat, no mereix tenir amics" - Anthelme Brillat-Savarín

"La vida és allò que passa entre els àpats" - Carlos Rolando

Entrades Populars

Arxiu del Blog

La meva llista de blogs

Total de visualitzacions de pàgina:

Traduir

Seguidors

- Copyright © La cuina de Mindundi -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -