Posted by : Jordi Castaño diumenge, 16 de novembre del 2014

Vadebacus
Plaça Barcelona, 9
Sant Cugat del Vallès

Tel. 936 760 211

www.restaurantevadebacus.com
info@restaurantevadebacus.com


Feia temps que tenia pendent conèixer aquest restaurant del qual m'havien arribat bones referències de diferents amics, coneguts i llegits. Està situat entre l'ajuntament i l'estació dels FGC, i a prop de... a prop de tot, ja que Sant Cugat (poble) és petit, i caminant arribes tranquil·lament a qualsevol lloc.

La impressió en entrar, va ser molt diferent de la que esperava, ja que des de fora, té més l'aspecte d'una taverna o celler clàssic, i és ben bé tot el contrari. Darrere d'una porta de vidre corredissa, hi ha una llarga barra que et porta a les escales que donen accés al pis inferior que és on està la sala pròpiament dita, diferenciada en dos diferents espais. El mobiliari és modern i al fons tenen un ampli i espectacular celler tancat, a on predominen, a banda lògicament de les ampolles, els elements de fusta i vidre.  

Aspecte de la sala

A més de funcionar com a restaurant oferint carta i menú de migdia, tenen diferents propostes de menús de degustació tancats, i també organitzen tastos de vins per a grups.

La seva carta està estructurada en tres blocs: entrants i primers (per picar, ibèrics, formatges i torrades), cuina tradició i avantguarda, i principals (arrossos, carns i peixos).

Per obrir boca, ens van portar un guacamole per cortesia de la casa, sobre unes rodanxes d'un pa de gran qualitat, com tot el que va acompanyar al sopar, i del que ens van dir que era del bon forn Triticum.

Guacamole


Dels plats demanats per compartir, vull destacar les croquetes de foie i ceps, que les vaig trobar especialment bones i consistents, i d'una considerable mida. Un plat imprescindible si us apropeu per aqui.

Croquetes de foie i ceps - 5,00 €


Correctes les Braves VAdeBACUS, que sense arribar a ser cap descobriment a aquestes alçades, estaven ben resoltes.

Braves - 6,00 €


Uns talls de coca de vidre amb tomàquet i oli. Excel·lent. Una mostra de com no cal complicar-se gaire la vida. Un bon pa de coca, uns bons tomàquets i un bon oli d'oliva, són més que suficients per brodar una preparació clàssica del nostre país.

Coca de vidre amb tomàquet - 4,00 € (x ració)


Molt bé els ous estrellats amb pernil ibèric. Com observació particular, jo hauria posat només el pernil a talls (amb més generositat) i hauria prescindit dels daus, que no aportaven gaire al conjunt.

Ous trencats amb pernil - 7,50 €


I de principals, vam optar per un tàrtar, que portava al centre una mena de gelée de roses i estava acabat amb uns germinats. Vaig tastar una mica i el vaig trobar molt bo. Bon gènere i picat a mà, però quantitat una mica escassa pel meu gust, però potser és que quan el preparo a casa, només de carn calculo uns 200 grams llargs per cap... ;-)

Tàrtar - 17,00 €


No vaig tastar el bacallà a baixa temperatura, que va ser la tria de la meva dona, però em va comentar que estava una mica eixut. Anava acompanyat d'un cremós de céleri rave i espaguetis de mar.

Bacallà a baixa temperatura - 20,00 €


Una terrina de foie micuit amb chutney de papaia, pa d´espècies i Pedro Ximénez.

Micuit - 14,00 €


I la meva tria, que van ser uns canelons de peus de porc, trompeta de la mort, beixamel suau de poma
i oli de tòfona. He de dir que estaven molt bons amb un intens aroma de tòfona i la ració era prou generosa.

Canelons de peus i trompetes - 14,50


El vi triat va ser un Clònic Criança del celler Cedó Anguera de la D.O. Montsant i elaborat amb les varietats samsó, cabernet i sirà. Airejat al moment de servir, desconec el motiu però vaig trobar bastant millor la primera que la segona ampolla. Un vi correcte.

Extensa, brillant i organitzada la carta de vins de què disposen. 

Clònic Criança - 15,90 €


I de postres, la meva dona i jo vàrem compartir mitja ració de formatges.

Tast de formatges - 1/2 ració 9,00 €


I d'altres que em limitaré a enumerar, van ser: Fruita en deconstrucció. De debò que el nom del plat és aquest, però ignoro a on està la deconstrucció... Més aviat es limitava a unes peces de fruita ben presentades i que estaven tallades amb una mica de gràcia.

Fruita en deconstrucció - 5,00 €


I uns bunyols de plàtan amb xocolata calenta i bitxo.

Bunyols de plàtan - 6,00 €


L'import de l'àpat va ser d'uns 35 € per cap, amb cafès i altres begudes, que crec que poden rebaixar-se sensiblement, renunciant a demanar determinats plats de la carta. Un servei d'allò més atent i eficient (només amb les postres es van retardar en excés) en un ambient molt agradable.

Un lloc del qual vàrem sortir prou satisfets i que recomano per anar a fer un tastet de vins i per picar alguna cosa. L'únic però que li puc posar, és que vaig trobar una excessiva diferència (o potser seria més correcte dir, escalat) de preu entre els entrants i algun dels principals.

{ 6 comentarios... read them below or Comment }

  1. A aquest hi havia estat en l'època en que anava als tasts de vins i en alguna ocasió anaven acompanyats d'una sèrie de plats del restaurant... I prou ben resolts..

    Després em vaig cansar d'anar a tasts de vins i no em bellugo gaire per Sant Cugat... Però si que havia menjat coses bones allà.

    Una abraçada!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Com et pots cansar d'anar a tasts de vins???? Això és impossible! ;-)

      Fora conyes, tot i que jugues a una lliga diferent pel que fa al tema vins, penso que encara hi han alguns tasts que són diferents i divertits.

      Pel que fa al tema menjar i com comento al post, van haver coses que em van agradar força.

      Abraçada!

      Elimina
  2. Està clar que hem de fer una escapada per Sant Cugat. No conec res i per alguna cosa que he vist al teu blog, hi ha opcions prou recomenables. Haurem de fer un intercanvi amb el Ricard i tu i fer un triangle Sabadell, St. Cugat, Baix Llobregat ;-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. No et pensis... Tampoc és que tinguem una excessiva oferta de llocs de qualitat per aquí... Dels que repeteixo (o podria repetir) per Sant Cugat i rodalies, els podria comptar amb els dits d'una mà i em sobrarien dits... :-)

      Salutacions!

      Elimina
  3. Es veu una cuina prou elaborada per aquest preu. I el Cònic aquest l'he tastat alguna vegada, encara que la "entesa en vins" és la meva amiga Vicky, de fet fa catas a domicili com afició. (Al pressupost del client)
    Per si us interessa: http://kataakasa.blogspot.com.es/

    Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. He fet una ullada a la web que m'indiques. Em sembla una molt bona iniciativa aquesta d'organitzar els tasts a domicili (si més no, t'estalvies el patiment pels controls a la tornada a casa...).

      Salutacions!

      Elimina

Amb la tecnologia de Blogger.

Guia 3(o+)aTaula

Guia 3(o+)aTaula
Feu clic per descarregar-la en PDF

Dites a tenir en compte

"No hi ha amor més sincer que l'amor al menjar" - George Bernard Shaw

"L'amor és tan important com el menjar. Però no alimenta" - Gabriel García Márquez

"No ens reunim al voltant de la taula per menjar, sinó per menjar junts" - Plutarco

"Qui rep als seus amics i no presta cap atenció personal al menjar que ha estat preparat, no mereix tenir amics" - Anthelme Brillat-Savarín

"La vida és allò que passa entre els àpats" - Carlos Rolando

Entrades Populars

Arxiu del Blog

La meva llista de blogs

Total de visualitzacions de pàgina:

Traduir

Seguidors

- Copyright © La cuina de Mindundi -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -