Posted by : Jordi Castaño diumenge, 11 de gener del 2015

El Bar
Calàbria, 118
08015 - Barcelona

Tel. 934 260 382

www.elbarbarcelona.com



Per celebrar el meu aniversari, vaig triar un dels llocs que tenia guardats a la llista de pendents, i com venia d'un parell d'àpats complets i anàvem directes a la voràgine de les festes de Nadal, volia que fos dels considerats "lleugers". És a dir, de tipus platets a compartir, per poder controlar la quantitat de les racions que demanéssim.

Es tracta d'un bar (tal com resa el seu nom) típic de cantonada (Diputació amb Calàbria) amb un interiorisme una mica més cuidat del que acostumem a trobar en aquesta mena de bars. Havia llegit en el seu dia el post que va fer Phillipe Regol i que podeu veure aquí, i posteriorment la visita de l'amic Ricard, de qui podeu llegir la seva aquí i que em va acabar de convèncer d'anotar-lo a la llista de futuribles.

El primer platet que vàrem compartir, van ser unes patates braves molt bones (si no tenim en compte l'excés de sal) i que tenien la particularitat de portar com salsa una mena de picadillo de carn molt especiada, barrejada amb la salsa. Patates al punt.


Les Braves (4,50 €)


Croquetes. Molt bones, saboroses i arrebossades amb panko. 

Croquetes (2 € la unitat)


Bunyols de bacallà. Dels millors que he tastat.


Bunyols de bacallà (6 €)


Un bon pa de coca amb tomàquet.


Coca Mossen (2,80 €)


Per la "petita", unes mandonguilles amb sípia, de les quals va alabar prou les seves virtuts.


Mandonguilles amb sípia (8,60 €)


La meva tria, van ser uns pèsols de Llavaneres, cuinats d'una manera molt senzilla (una mica de saltejat de cansalada i ceba tendra), però al mateix temps, diria que és com s'haurien de tastar sempre. No es poden emmascarar amb ingredients que li robin el protagonisme a un pèsol de primera com eren aquests.


Pèsols de Llavaneres amb ceba tendra i cansalada (11 €)


El plat principal que va escollir la meva dona, va ser un caneló de rostit amb tòfona. Correcte el caneló, del qual vaig poder fer un mos, però absurd el preu de la ració de tòfona. 12,50 € per 5 grams d'aquest ingredient, ens dóna un cost de 2.500 € el quilo, quan el seu cost (vaig comprar al mercat l'endemà) era de 600 € (em va semblar excessiu el marge, tenint en compte la poca manipulació que necessita).


Caneló amb tòfona (8,50 € + 12,50 € de la tòfona)


I, com sempre, i per omplir forats, vàrem passar de les postres i demanàrem un assortiment de formatges. Increïble trobar un carretó de formatges en un lloc com aquest... I a més d'un estrellat, li agradaria estar a la seva altura en aquest aspecte...


Assortiment de formatges (12 €)


I la petita, que es va demanar unes postres de xocolata amb xocolata...


Xoco-xoco (5,50 €)


Tot plegat, 103,80 € el compte pels tres, amb una ampolla de vi Raret de la D.O.Q. Priorat (22 €, que és més d'un x2), una aigua i els cafès.  

En definitiva, un lloc amb molt bon servei, que recomano i al que no em costaria gaire tornar. L'únic punt negatiu que vaig trobar, va ser la poca higiene dels lavabos, que potser és que els hi havia fallat la persona encarregada del manteniment, però penso que és un aspecte que no pot descuidar un restaurant de la seva categoria.
   

{ 8 comentarios... read them below or Comment }

  1. Saps que crec que abans havia estat una bodega Marcelino?. Et recordes de les bodegues Marcelino?. Allò era un precedent de les franquícies actuals de tot tipus.

    El carretó 'des fromages' també em va impactar... I en el tema de la tòfona, no estic massa al tanto dels preus, però tal com em va comentar el propietari d'aquell restaurant del raval que no t'has de perdre, és l'excusa per elevar els preus... Em deia textualment... "Si serveixo un parell d'ous ferrats... Quant puc cobrar com a màxim?... Però els hi poso tòfona i ja puc posar el preu que vull...

    Com diria l'inefable i admirat Marcel·li Virgili... "Coses d'ara!!"... :)

    Abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Home... Que ja tenim una edat. Es clar que recordo els Marcelino's... ;-)

      Del tema tòfona, es cert que deu ser l'ingredient (o un d'ells) amb el que més fàcilment et poden prendre el pel... És tot un món el de la tòfona, i sincerament dubto que hi hagi molta gent que sàpiga distingir els diferents tipus que existeixen, i inclús et diria que hi ha qui pensa, que és allò que venen en pots de vidre al super, i que es tan car....

      I que gran és el Sr. Marcel·li...

      Abraçada!!

      Elimina
  2. Aquest m'ho apunto per quan faci una visita al meu amor, que hi treballa al carrer Calàbria, uns 50 números més amunt. O pot ser està massa lluny?
    Que bo el vi Raret!!!

    Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Dona... són només dos carrers més amunt.... Crec que t'agradarà. Com comento, és un lloc de bona cuina a on compartir racions i estar una estona a gust.

      Del vi, recordo que estava bo, però tampoc tinc un record tan especial al que fer referència...

      Salutacions!!

      Elimina
  3. No l'haviem sentit aquest. És una bona opció, el problema d'aquests tipus d'apats, per nosaltres, és que penses que per ser racions per compartir es menja menys, però crec que és un "trampantojo" ;-) Controlem menys el que ens empassem!. De totes formes, a més del preu de la trufa, la resta també és una mica pujat no?. Clar, que si la qualitat és bona, ben pagats siguin

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els preus estan força bé en general. Aproximadament, vora la mitjana del que pots trobar en restaurants similars a la nostra ciutat, i si tenim en compte el nivell de la cuina i la qualitat del producte, crec poder afirmar que té una bona RQP (tret del "detallet" de la tòfona...).

      Ves i prova-ho, que estic segur que t'agradarà.

      Salutacions!!

      Elimina
  4. Hola Jordi,

    Sí que és molt recomanable aquest BAR. Les mandonguilles, la ensaladilla rusa, les croquetes i les braves són de nota molt alta.

    Salutacions!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs hauré de tornar, per a tastar l'ensaladilla russa i les mandonguilles (quan vaig veure el plat que li portaven a la meva filla, em va fer dentetes...).

      Salutacions!!

      Elimina

Amb la tecnologia de Blogger.

Guia 3(o+)aTaula

Guia 3(o+)aTaula
Feu clic per descarregar-la en PDF

Dites a tenir en compte

"No hi ha amor més sincer que l'amor al menjar" - George Bernard Shaw

"L'amor és tan important com el menjar. Però no alimenta" - Gabriel García Márquez

"No ens reunim al voltant de la taula per menjar, sinó per menjar junts" - Plutarco

"Qui rep als seus amics i no presta cap atenció personal al menjar que ha estat preparat, no mereix tenir amics" - Anthelme Brillat-Savarín

"La vida és allò que passa entre els àpats" - Carlos Rolando

Entrades Populars

Arxiu del Blog

La meva llista de blogs

Total de visualitzacions de pàgina:

Traduir

Seguidors

- Copyright © La cuina de Mindundi -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -